Cum realizezi o vaza dintr-o cutie de lapte reciclata?

Iata cum putem metamorfoza o banala cutie de lapte intr-o vaza cu aspect vintage.

Vaza reciclata


Materiale necesare:
  • 5 cutii de lapte;
  • tifon (bandaj medical);
  • acuarele si culori pentru colorat vaza si diversele ornamente suplimentare;
  • lac incolor (merge si lacul pentru lemn);
  • aracet, ipsos, scotch din hartie, prenandez sau pistol de lipit cu plastic;
  • spaclu, trafalet cu burete;
Vaza reciclata1) Pentru inceput desenam pe o coala de hartie A4, forma viitoarei vaze. Eu am ales un model clasic, dar se pot incerca diverse modele si marimi, fiecare dupa inspiratie. Apoi decupam dupa model.
2) Din 4 cutii de lapte vom face’’peretii’’vazei. Desfacem cutiile de lapte cu grija sa nu le indoim si le taiem cu foarfeca, capetele de sus si de jos, apoi taiem pe lateral unde este imbinat cartonul cutiei.
3) Pentru urmatorul pas, aplicam’’tiparul’’ nostru, creat mai devreme, si conturam dupa acesta forma vazei pe una din bucatile de carton. Apoi le decupam si pe celelalte 3.
4) Cu grija si rabdare, unim cele 4 parti intre ele cu scotch. Aceasta operatiune o puteti face si in exteriorul si in interiorul vazei .
5)Dupa ce am unit cele 4 parti, facem baza (fundul) vazei. Din a 5-a cutie decupam la ochi un patrat, ale carui doua laturi le vom uni cu doua laturi din baza vazei. Dupa cum vedeti in desen, se unesc cele doua puncte A. Dupa ce am lipit cu scotch cele doua laturi, le decupam cu foarfeca si pe celelalte doua si le lipim si pe acestea.
Vaza reciclata
6) Taiem fasii de tifon, le asezam pe vaza si cu o pensula, ungem foarte bine cu aracet.
Repetam aceasta operatie pe toate cele 4 laturi, inclusiv pe baza vazei. Finisam capetele cu grija, apoi o lasam la uscat. O continuam eventual, a doua zi, cand e uscata bine!
Vaza reciclata
Vaza reciclata
7) Din ipsos, aracet si putina apa, facem o pasta consistenta pe care o intindem pe vaza cu un spaclu. Se lucreaza relativ repede pentru ca ipsosul se intareste in cateva minute.
Vaza reciclata
8) Dupa ce am terminat de acoperit cele 4 laturi, inclusiv baza(fundul vazei), inmuiem pensula in aracet dizolvat in apa (doua parti aracet si una apa) si pensulam vaza, practic o finisam.
Vaza reciclata
9) O lasam la uscat cu gura in jos, nu asezata pe baza! O continuam cand e uscata foarte bine!
Vaza reciclata
10) Tot cu pasta din ipsos, eventual ceva mai consistenta decat in prima faza (daca nu este mai grosuta se usuca mai greu), continuam acoperirea vazei. Cu un spaclu intindem pasta de ipsos pe vaza si imediat rulam pe ipsos cu un trafalet mic, cu burete. Finisam frumos, cu mare atentie la detalii!
Vaza reciclata
11)La final, dupa ce am finisat toate cele 4 laturi, fara baza(aceasta ramane neteda) o lasam la uscat foarte, foarte bine!
Vaza reciclata
12) In final o coloram. Eu am folosit acuarelele simple. Am dat in prima faza cu maro, iar cand s-a uscat am’’sters’’daca vreti, pensula cu negru, insistand pe laturile vazei. Dupa imaginatie fiecare coloreaza vaza cum vrea, apoi o lasa la uscat din nou!
13) La final, lacuim vaza si abia cand este uscata (nu ni se mai lipesc degetele de ea) incepem ornamentarea ei (eu am folosit un pistol cu plasic pentru lipirea diferitelor ornamente, dar voi le puteti lipii si cu prenandez). Pentru asta am folosit baton de scortisoara, sfoara ornamentala, coji de fistic, conuri mici de brad, seminte de tei salbatic…tot ce am strans de prin parc☺
La realizarea aceste vaze, imaginatia joaca un rol important! La final, interiorul se curata de scociul lipit la inceput, si se sterge cu o carpa moale umeda,daca s-a murdarit in urma numeroaelor operatiunii.
Puteti adapta modelul si materialele folosite, important este ca obiectul sa fie finisat foarte bine; trebuie sa aveti rabdare si atentie pentru numeroasele operatiuni!
Vaza reciclata
Mult succes!
Articol de Medeleanu Ana, Sursa: ilovehandmade.ro
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...