Colier gipsy din textile si plastic reciclat


Probabil ca nu v-ati gandit pana acum ca puteti da o noua viata unor lucruri care pur si simplu nu va folosesc, cum ar fi un tricou mai vechi sau niste sticle de plastic. Nu numai ca le puteti transforma in ceva util, dar veti vedea pana la finalul acestui tutorial, ca rezultatul va fi modern si complet purtabil.

Colierul pe care il prezint astazi este in stilul “boho gipsy”, include mai multe tipuri de materiale, culori si forme si este unul dintre acele accesorii cu poveste.
colier handmade
Asadar, sa incepem:
De ce aveti nevoie? Mai nimic spectaculos. Cam totul ar trebui sa aveti in casa.
1. O sticla de plastic pe care o reciclam;
2. Textile reciclate: un tricou vechi, mileuri de bumbac, sfoara de bumbac, cam asta am avut  la indemana;
3. Cutter sau o foarfeca;
4. Vopsele acrilice si vopsea spray metalica: aurie sau argintie, dupa preferinta. Se gaseste in magazinele de bricolaj. Eventual si vopsea pentru textile daca doriti sa le dati o alta culoare;
5. Smirghel.
colier handmade
 Primul pas este pregatirea banutilor din plastic. Operatiunea putin mai dificila este taierea cerculetelor din plasticul sticlei. Eu am folosit un cutter circular dar e ok si un cutter normal sau o foarfeca. Singurul inconvenient ar fi ca nu veti putea taia cercuri perfecte pentru ca sticla are deja forma cilindrica si e destul de rigida, fiind mai greu de stabilizat pe masa de lucru. Va recomand sa va ajutati de un pahar.
Nu uitati, atunci cand pregatiti cerculetele sa le dati un orificiu in partea de sus pentru a putea fi cusute. Sau doua in centru si le coaseti ca pe nasturei.
colier handmade
Dupa ce am terminat de taiat cerculetele, le smirgheluim putin pe margine si la orificiul superior, doar nu vrem sa ne zgariem.
colier handmade
Daca si operatiunea de smirgheluire e gata, le acoperim cu un strat de vopsea acrilica. Si o lasam sa se usuce.
colier handmade
Dupa care mai dam un strat de vopsea metalica. Am preferat sa nu spray-ez integral, sa imi mai ramana portiuni rosii de vopsea acrilica. Recomand sa lasati mai mult la uscat vopseaua metalica: circa 12 ore. Mai bine asteptam ceva mai mult decat sa va treziti cu urme. Dupa uscare eu am mai smirgheluit usor banutii, sa capete un aspect de vechi.
colier handmade
Dupa ce am terminat operatiunea “banutii”, trecem la pregatirea bazei.
Sfasiem tricoul astfel incat sa rezulte fasii subiri.
colier handmade
Dupa care le incalcim bine cu celalalte textile. Eu le-am vopsit singura in rosu. Insa voi puteti folosi textile deja colorate. Am folosit vopsea acrilica si un medium Liquitex care fixeaza culoarea in fibra.
colier handmade
Coasem banutii, unul cate unul pe baza textila.
colier handmade
Si…voila….avem un colier cu tenta gipsy.
Sper sa va placa! 
Sursa: ilovehandmade.ro
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...